Edid

  • M-am hotărât! Ce fac mai departe?
  • ID-IFR, o formă flexibilă de educaţie.
  • Află mai multe...
  • ID-IFR, o formă flexibilă de educaţie.
Moodle

Platforma e.Learning

Acceseaza rapid toate cursurile online prin platforma de e.Learning. E simplu.


Aţi uitat parola?

Cadrul organizatoric

Departamentul ID-IFR este subordonat Biroului Senatului Universităţii din Oradea.

Legătura permanentă dintre Biroul Senatului Universităţii din Oradea şi Departamentul ID-IFR este realizată prin Rector care coordonează şi controlează activitatea Departamentului ID-IFR şi prin directorul Departamentului.

Principalul factor academic în realizarea programelor universitare în sistem ID-IFR este reprezentat de Consiliul Departamentului ID-IFR. Din Consiliu fac parte: directorul Departamentului ID-IFR, administratorul şef, decanii facultăţilor organizatoare de ID-IFR şi responsabilii coordonatori de programe ID-IFR (directorii de studii). Consiliul esteprezidat de directorul Departamentului ID-IFR.

Consiliul Departamentului ID-IFR colaborează cu Consiliile profesorale, catedrele de specialitate ale facultăţilor organizatoare de ID-IFR. Pentru fiecare facultate organizatoare de programe în forma ID-IFR sunt constituite, structuri speciale dedicate. - Oficiile de Invătământ la Distanţă şi Învăţământ cu Frecvenţă Redusă, acestea sunt subordonate facultăților și colaborează cu DIDIFR.

Funcţiile Departamentului ID-IFR sunt legate de:

  • managementul programelor I.D.-I.F.R.;
  • relaţii cu studenţii / sprijin acordat studenţilor (tutorat non- instrucţional, consiliere, monitorizare pe parcurs și rezultate);
  • multiplicarea şi distribuirea materialelor I.D.-I.F.R., gestionarea platformei e-learning http://distance.iduoradea.ro;
  • strategia şi promovarea programelor I.D.-I.F.R.

Funcţiile Oficiilor ID-IFR sunt legate de gestionarea actelor de studii şi a situaţiei scolare.

Departamentul I.D.-I.F.R. are, în prezent, următoarea organizare structurală:

  • Promovarea programelor ID-IFR şi comunicarea cu studenţii, logistică informaţională (administrator sef, secretariate ID-IFR ale Oficiilor ID-IFR);
  • Informatică (Colectiv e-learning, Colectiv tehnoredactare);
  • Distribuire materiale didactice (Gestiune, Distribuţie);
  • Financiar - Contabilitate (contabil ID-IFR, casier ID-IFR).

Personalul didactic în sistemul ID-IFR este cel prevăzut în Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic pentru învăţământ ul superior şi beneficiază de aceleasi drepturi şi obligaţii. Personalul didactic în sistem ID-IFR este compus din coordonatorii de curs şi tutori din sistemul instrucţional.

Coordonatorii de curs sunt titulari în învăţământul superior, autori ai suporturilor de curs şi coordonatori ai materialelor auxiliare curriculare.

Tutorii sunt titulari în învăţământul superior (titularii de curs, asistenţii acestora) recomandaţi de Catedrele din care fac parte şi desemnaţi de Consiliul Departamentului ID-IFR pentru a desfăşura activităţi instrucţionale de consiliere, îndrumare şi verificare a cunoştinţelor unui grup de studenţi înscrisi în programul de învăţământ la distanţă. Un tutore consiliază o grupă de studenţi.

Admiterea la programele universitare şi postuniversitare în sistem ID-IFR se face pe baza criteriilor generale de admitere stabilite de M.Ed.C. şi a criteriilor specifice de admitere stabilite de către Senatul Universităţii din Oradea. Candidaţii declaraţi admişi sunt înmatriculaţi ca studenţi ai facultăţii respective.

Studenţii (de la programele de licență) încheie, cu Universitatea din Oradea, prin Oficiile ID-IFR, la începutul primului an de studiu un contract de şcolarizare, şi anual un contract de studiu.

Toate elementele legate de procesul didactic (planul de învăţământ, programe analitice, orare, planificarea examenelor, gestiunea situaţiei şcolare, transfer, exmatriculare, întrerupere de studii etc.) sunt rezolvate de facultăţi, prin Oficiile ID-IFR, la propunerile şi sub coordonarea sefului Oficiului ID-IFR şi în baza documentelor aflate în gestiunea Oficiilor ID-IFR. Prin şef ID-IFR înţelegem: prodecan responsabil ID-IFR/responsabil coordonator ID-IFR/director de studii numit în funcţie de numarul de studenţi ai facultaţii respective la forma de invaţamant ID-IFR.

Planurile de învăţământ pentru I.D.-I.F.R. sunt similare cu cele pentru forma de învăţământ de zi, cuprinzând aceleaşi discipline și același număr de credite transferabile.

Metodologia I.D.-I.F.R. aleasă pentru prezentul an universitar se bazează pe un pachet de cursuri scrise într-o manieră specială, fiind concepute pentru a răspunde direct necesităţilor studenţilor I.D.-I.F.R. În principiu, ele sunt concepute pentru a servi învăţării fără intervenţia cadrelor didactice specializate. Studentul poate să înveţe independent, solicitând sprijinul tutorelui când doreşte acest lucru.

Departamentul pentru Învățământ la Distanță şi Învăţământ cu Frecvenţă Redusă din cadrul Universității din Oradea folosește atât materiale didactice tipărite cât și platforma de e-learning.

Materiale didactice specifice sunt distribuite studenţilor în contul taxei de scolarizare.